Navigationsweiche Anfang

Navigationsweiche Ende

Select language

News

  • Phishing Mail im Umlauf
    Es häufen sich Phishing Mails in folgendem Format im Umlauf: "Sehr geehrter nutzer. Ihr... [more]
  • Phishing Mail im Umlauf
     Aktuell ist eine Phishing Mail mit folgendem Inhalt im Umlauf: "Betreff: Jemand hat sich bei Ihrem... [more]
  • Limitierte Größe von 16 MB bei E-Mail Anhängen im Ticketsystem
    Bitte versenden Sie derzeit mit Ihren Anfragen an das Ticketsystem keine E-Mails mit Anhängen, die... [more]
  • Moodle Tipp für Lehrende
    Teilnehmer/innenlisten in MoodleDas Ende der Vorlesungszeit naht und Sie wollen eine Liste der... [more]
  • KIX Prof. steht ab sofort allen internen Nutzer/innen zur Verfügung
    Das neue Ticketssystem erreichen Sie ab sofort unter  tickets.uni-wuppertal.de Das alte... [more]
go to Archive ->

Services

The user support (ZIM) provides information- and mediatechnological facility for members, affiliates and institutions of the "Bergische Universität". This includes the operation of the whole communication network, the system and application software for servers and workstations, the application of e-learning e.g. Moodle or BSCW, media and media production, media and equipment rental service and the user support.

With its offers, the ZIM along with the faculty departments and institutions achieves an important contribution to realizing a reliable, powerful and cost-efficient IT- and media infrastructure for teaching and research at the "Bergische Universität Wuppertal".

The ZIM adapts its service offers consequently to the users' needs.