Navigationsweiche Anfang

Navigationsweiche Ende

Select language

News

  • Account - Team krankheitsbedingt nur eingeschränkt erreichbar
    Aufgrund von Krankheit ist unser Accountbereich leider derzeit nur eingeschränkt besetzt.  ... [more]
  • Zugang zu lynda.com abgestellt
    Leider ist der Zugriff auf Video-Tutorials auf dem Webportal von lynda.com ab sofort nicht mehr... [more]
  • Studentische Hilfskraft für die Benutzerberatung des ZIM (9h Woche) gesucht
    Das ZIM sucht ab dem nächstmöglichen Zeitpunkt eine studentische Hilfskraft (SHK) für den Helpdesk... [more]
  • Aktuelle Information zur Schadsoftware Emotet
    Gefälschte E-Mails im Namen von Freunden, Nachbarn oder Kollegen gefährden im Moment ganze... [more]
  • Geräteausleihe: Derzeit keine Ausgabe von Apple Endgeräten möglich
    Derzeit ist keine Ausleihe von Apple Endgeräten möglich. Dies betrifft die iPad Pros sowie den iPad... [more]
go to Archive ->

Services

The user support (ZIM) provides information- and mediatechnological facility for members, affiliates and institutions of the "Bergische Universität". This includes the operation of the whole communication network, the system and application software for servers and workstations, the application of e-learning e.g. Moodle or BSCW, media and media production, media and equipment rental service and the user support.

With its offers, the ZIM along with the faculty departments and institutions achieves an important contribution to realizing a reliable, powerful and cost-efficient IT- and media infrastructure for teaching and research at the "Bergische Universität Wuppertal".

The ZIM adapts its service offers consequently to the users' needs.