Navigationsweiche Anfang

Navigationsweiche Ende

Select language

News

  • abgeschlossen - Moodle Wartungsarbeiten
    Moodle wieder verfügbar. [more]
  • Benutzerberatung und Internetcafe bleiben bis zum 17.04.2020 geschlossen!
    Aufgrund der derzeitigen Lage in Bezug auf das Coronavirus schließen wir die Benutzerberatung für... [more]
  • Phishing Mail mit Betreff "Freundlicherweise bestätigen"
    Aktuell werden Phishing Mails mit dem Betreff "Freundlicherweise bestätigen" an Benutzer*innen der... [more]
  • PODCAST-SERVICE WECHSELT ZUM VIDEOPORTAL DER BERGISCHEN UNIVERSITÄT
    Nach vielen Jahren und zahlreichen Beiträgen endet der Service für das Podcast-Portal. Sie können... [more]
  • Zugang zu lynda.com abgestellt
    Leider ist der Zugriff auf Video-Tutorials auf dem Webportal von lynda.com ab sofort nicht mehr... [more]
go to Archive ->

User- und Media Office

The User- and Media Office – with User SupportEquipment Lending und Media Center – is the place to go. There you can find out about how to file a User account application and how to get certain software for your computer. The User Counseling Service helps you with all questions and problems concerning hardware, software, network and media usage. If the first level support fails to help you, there is always the second level support of the ZIM, to which the counseling service will point you to.

You can also purchase our self distributed scripts and reprints, as well as the "ZIM-Info".

Through our Course Offers we try to eliminate some of the possible problems beforehand, so they won't even occure.

The Sitemap (Link on top of every site) and the Search Engine will help you to find all information you need. The Search Engine will scan the whole University Server for data concerning your search word.