Navigationsweiche Anfang

Navigationsweiche Ende

Select language

News

  • Campus App: WiWi-Studierende ab WS19/20 ohne Notenansicht
    Wie uns von der Universitätsverwaltung mitgeteilt wurde, werden die Prüfungsleistungen der... [more]
  • Phishing-Mails "Mitteilung der Universität Wuppertal / Rektorat"
    Derzeit sind E-Mails in Umlauf, die auf den ersten Blick so wirken, als seien sie vom Rektorat.... [more]
  • Moodle Wartungsarbeiten beendet
    Moodle ist nun wieder erreichbar. Mit freundlichen Grüßen Ihr Zentrum für Informations- und... [more]
  • Trojaner innerhalb der Phishing Mails im Umlauf
    Es sind aktuell vermehrt Phishing Mails mit folgendem Inhalt im Umlauf:Von: eFax DienstBetreff:... [more]
  • Weitere Phishing Mails im Umlauf
    Es sind aktuell vermehrt Phishing Mails mit folgendem Inhalt im Umlauf: "Von: Helpdesk... [more]
go to Archive ->

User- und Media Office

The User- and Media Office – with User SupportEquipment Lending und Media Center – is the place to go. There you can find out about how to file a User account application and how to get certain software for your computer. The User Counseling Service helps you with all questions and problems concerning hardware, software, network and media usage. If the first level support fails to help you, there is always the second level support of the ZIM, to which the counseling service will point you to.

You can also purchase our self distributed scripts and reprints, as well as the "ZIM-Info".

Through our Course Offers we try to eliminate some of the possible problems beforehand, so they won't even occure.

The Sitemap (Link on top of every site) and the Search Engine will help you to find all information you need. The Search Engine will scan the whole University Server for data concerning your search word.