Navigationsweiche Anfang

Navigationsweiche Ende

Select language

News

  • Zugang zu lynda.com abgestellt
    Leider ist der Zugriff auf Video-Tutorials auf dem Webportal von lynda.com ab sofort nicht mehr... [more]
  • Studentische Hilfskraft für die Benutzerberatung des ZIM (9h Woche) gesucht
    Das ZIM sucht ab dem nächstmöglichen Zeitpunkt eine studentische Hilfskraft (SHK) für den Helpdesk... [more]
  • Aktuelle Information zur Schadsoftware Emotet
    Gefälschte E-Mails im Namen von Freunden, Nachbarn oder Kollegen gefährden im Moment ganze... [more]
  • Geräteausleihe: Derzeit keine Ausgabe von Apple Endgeräten möglich
    Derzeit ist keine Ausleihe von Apple Endgeräten möglich. Dies betrifft die iPad Pros sowie den iPad... [more]
  • Rocket.Chat für alle!
    Ab sofort steht allen Angehörigen der Universität der Rocket.Chat zur Verfügung. Dabei handelt es... [more]
go to Archive ->

User- und Media Office

The User- and Media Office – with User SupportEquipment Lending und Media Center – is the place to go. There you can find out about how to file a User account application and how to get certain software for your computer. The User Counseling Service helps you with all questions and problems concerning hardware, software, network and media usage. If the first level support fails to help you, there is always the second level support of the ZIM, to which the counseling service will point you to.

You can also purchase our self distributed scripts and reprints, as well as the "ZIM-Info".

Through our Course Offers we try to eliminate some of the possible problems beforehand, so they won't even occure.

The Sitemap (Link on top of every site) and the Search Engine will help you to find all information you need. The Search Engine will scan the whole University Server for data concerning your search word.